Leveransinformation

I kassan finns två fraktalternativ att välja mellan, DHL Servicepoint och DHL Hemleverans. Ska du köpa en matta som väger 20 kg eller mer så kan detta endast skickas med DHL Hemleverans. 

När vi har hanterat din order så får du ett mail med spårningsnummer / sändningsnummer. Använd detta för att spåra din leverans eller vid direktkontakt med DHL.

Leveranstiden är 2-8 helgfria vardagar från att vi har hanterat och skickat ordern. När vi skickat din order så kan det ta upp till 3 arbetsdagar innan DHL har hanterat och registrerat sändningen på deras terminal. Det är först då som leveransinformationen börjar uppdateras. 

Observera att när din order är hanterad av oss så går det inte att kostnadsfritt avboka ordern, ändra leveranssätt eller byta ombud. 

DHL Servicepoint - Leverans till ombud

Väljs DHL Servicepoint som alternativ så bokas frakten automatiskt till det ombud som DHL anser ligger närmst det postnummer man angivit vid beställning. I undantagsfall kan även ombudets kapacitet påverka vilket kan leda till att ett ombud som ligger längre bort väljs. Önskas ett specifikt ombud så behöver vi veta detta innan ordern hanteras. Skicka i så fall ett mail med önskat ombud till info@mattfabriken.se
Vid beställning av flera mattor kan din order delas upp i flera försändelser.

När paketet har ankommit till ombudet skickas en SMS-avisering ut till det telefonnummer som angivits vid beställning. Paketet ligger kvar hos ombudet i 7 dagar innan det returneras till oss igen.

Paket som ej hämtas ut från ombud och därför går i retur till oss hanteras som ”Ej utlösta paket” enligt våra köpevillkor och en avgift på 350 kr dras av från summan vid återbetalning.

Vid ändring av leveransinformation eller byte av ombud efter att din order har hanterats så tillkommer en avgift på 300 kr per sändning. Denna avgift tas ut för att täcka de kostnader som DHL debiterar oss för vid ändring av leverans.

DHL Hemleverans

Väljs DHL Hemleverans så levereras mattan/mattorna till port eller tomtgräns. Avisering om hemleverans sker när sändningen har hanterats på DHLs terminal. Man får då en SMS-avisering med möjlighet att boka in datum för leverans.

Har du beställt flera mattor med hemleverans?

Dessa skickas vanligtvis samtidigt som en sändning med flera kollin. Ibland händer det att kollin hanteras olika fort av DHL vilket kan resultera i att endast vissa kollin finns tillgängliga att leverera vid bokad utkörning. Vi rekommenderar att kontakta DHL via 0771-345345 och ange sändningsnumret för hemleveransen om man vill ha mer information angående leveransen samt se om alla kollin finns tillgängliga för utkörning.

Har du bokat tid för hemleverans men fått förhinder?

Kontakta DHL via 0771-345345 och ange sändningsnumret för hemleveransen, boka sedan om din leverans till ett annat datum. Hemleveranser som ej tas emot hanteras på samma sätt som ”Ej utlösta paket” och en tilläggsavgift på 350 kr debiteras kunden.

Vid ändring av leveransinformation efter att din order har hanterats så tillkommer en avgift på 300 kr. Denna avgift tas ut för att täcka de kostnader som DHL debiterar oss för ändring av leverans.