Vanliga frågor

Vi försöker skicka iväg alla ordrar så fort det går, oftast samma dag eller nästkommande arbetsdag från när en order lagts. Leveransstatusen uppdateras dock inte förrän DHL har registrerat försändelsen, vilket görs när försändelsen ankommit till deras terminal. Det kan därför ta upp till 3 dagar innan leveransstatusen uppdateras. Har du inte fått din beställning inom 5 arbetsdagar från att den skickats från oss kan du kontakta oss via info@mattfabriken.se så hjälper vi dig att spåra försändelsen.
Alla mattor som visas på vår hemsida finns i lager. Vanligtvis är leveranstiden 2-8 arbetsdagar inom Sverige, räknat från när varan skickats.

Mattor från Horredsmattan har upp till 14 dagars leveranstid

Vi försöker packa och skicka iväg våra leveranser så fort som möjligt, oftast samma dag eller dagen efter du lagt din beställning hos oss. När dina varor är skickade får du ett mail med mer information samt spårnings-ID så du kan följa din leverans.
För ändring av adress eller namn på en sändning som redan skickats iväg tar vi ut en avgift på 300kr. Denna avgift tas ut för att täcka de kostnader som uppstår och som vår speditör debiterar oss för.

Vid ändring av sändning kontaktar du oss via info@mattfabriken.se och uppger ditt ordernummer, sändningsnummer samt vad du önskar ändra. Observera att ändringar av leverans kan påverka leveranstiden, detta är inget som vi på Mattfabriken kan påverka.

Önskar du göra tillval som speditören tar ut en avgift för så debiteras du även för denna avgift. Avgift/Avgifterna faktureras till den person och mail som köpet gjorts av.
Du kan enkelt och smidigt registrera din retur via vår returportal.

Ange ditt ordernummer, t.ex. #0000, samt den mailadress som ordern är registrerad med. Följ sedan anvisningarna för att registrera en retur.

När vi tagit emot och godkänt din returförfrågan så skickas en retursedel ut via mail. Detta tar vanligtvis 1-3 arbetsdagar.
Det är helt normalt att trådar lossnar från ullmattor. I de flesta fallen går det bra att klippa bort dem eller fästa tillbaka dem med tråd/textillim.

Ullmattor är extra känsliga för robotdammsugare, djur och stolar/möbler som dras på mattorna. Trådar kan även lossna av sig själv och vara lösa redan när man får mattan, på samma sätt som en tråd kan vara lös på ett klädesplagg. Detta ses som normalt och innebär inte att det är fel på mattan.
Skötselråd för mattan finns oftast på mattans produktsida eller kategorisida.
Om du valt att betala via Betala senare med Klarna och du behöver förlänga ditt förfallodatum så kan du enkelt och smidigt göra det via Klarnas hemsida eller App.

Vi har ingen möjlighet göra ändringar på Klarnas fakturor då dessa ligger i Klarnas system. För hjälp med fakturafrågor hänvisar vi till Klarnas kundtjänst.

Kontakta Mattfabriken

Använd formuläret nedan för att komma i kontakt med oss.

Gäller ditt ärende en befintlig order? Glöm inte att ange ordernummer!

Just nu är det många som kontaktar oss, vilket kan medföra längre svarstider än vanligt. Vi gör vårt bästa för att svara så fort det går.